Készen állsz a könyvelőváltásra?

Keress minket, egyszerűsítjük a folyamatot!

Könyvelőváltás

Te is így érzel?

Zavar, hogy nem tud érdemi segítséget adni a könyvelőd?

Zavar, hogy nem tud érdemi segítséget adni a könyvelőd?

Unod már, hogy lassan reagál a megkeresésedre vagy nehezen elérhető?

Unod már, hogy lassan reagál a megkeresésedre vagy nehezen elérhető?

A könyvelőváltás komoly döntés, és számos oka lehet annak, hogy egy vállalkozás a váltás mellett dönt. A legfontosabb, hogy a váltás eredményeként a vállalkozó jobb szolgáltatást, pontosabb adatkezelést és jobb pénzügyi tanácsokat kaphat. A nem megfelelő könyvelés később kifejezetten nagy károkat okozhat, ezért érdemes magas szolgáltatói minőséget biztosító könyvelőirodát választani.

VAN MEGOLDÁSUNK számodra

A könyvelőváltás komoly döntés, és számos oka lehet annak, hogy egy vállalkozás a váltás mellett dönt. A legfontosabb, hogy a váltás eredményeként a vállalkozó jobb szolgáltatást, pontosabb adatkezelést és jobb pénzügyi tanácsokat kaphat. A nem megfelelő könyvelés később kifejezetten nagy károkat okozhat, ezért érdemes magas szolgáltatói minőséget biztosító könyvelőirodát választani.

A könyvelőváltás 6 leggyakoribb oka

1.

Felelősségbiztosítás és szerződés hiánya

A könyvelői munka során elkövetett hibák, hiányosságok pénzügyi következményekkel járhatnak. Ha a könyvelő nem rendelkezik felelősségbiztosítással, vagy nem hajlandó biztosítani a megfelelő szerződéses feltételeket, akkor a vállalkozás jogi és pénzügyi védelme nem megfelelő. Ezen a téren is fontos, hogy a vállalkozó tisztában legyen a kockázatokkal.

2.

Könyvelői hibák

A könyvelői hibák – legyen szó hibás adóbevallásról, elfelejtett határidőkről vagy téves könyvelésről – komoly problémákat okozhatnak. Ha a hibák ismétlődnek, vagy ha ezek pénzügyi következményekkel járnak, a könyvelőváltást mihamarabb érdemes meglépni.

3.

Naprakészség hiánya

A könyvelés akkor válik igazán hasznossá, ha naprakész, és az aktuális jogszabályokhoz, szabályozásokhoz igazodik. Ha a könyvelő nem követi a legújabb jogszabályi változásokat, vagy nem képes azokat időben alkalmazni, akkor az vállalkozói szinten problémákhoz vezethet.

4.

Elérhetetlenség

Ha a könyvelő nem érhető el, amikor szükség van rá, az komoly problémákat okozhat. A gyors döntésekhez és az aktuális problémák kezeléséhez elengedhetetlen, hogy a könyvelő munkaidőben elérhető legyen. Ha a könyvelő nem reagál a telefonhívásokra vagy az e-mailekre, az a vállalkozás működését is hátráltathatja.

5.

Jogszabályi változások

A jogszabályok folyamatosan változnak, és ha a könyvelő nem tart lépést a változásokkal, akkor a vállalkozás nem biztos, hogy megfelel az új előírásoknak. A megfelelő könyvelő naprakész tájékoztatást ad a legújabb törvényi előírásokkal kapcsolatban.

6.

Kommunikáció hiánya

A könyvelő és a vállalkozás közötti megfelelő kommunikáció alapvetően fontos. Ha a könyvelő nem tud vagy nem akar érthető tanácsokat adni, vagy ha nem tartja be a határidőket, akkor a problémák gyorsan felhalmozódhatnak. A kommunikációs problémák a könyvelőváltás egyik leggyakoribb indoka.

Akik már minket választottak!

Te is szeretnél közéjük tartozni?

komariko
„A ZETTISCH Kft. több mint 15 éve intézi cégünk könyvelését, ebből már látható, hogy meg vagyunk velük elégedve. A könyvelést precízen, pontosan intézik, ha kérdésünk van, akár a könyvelési tevékenységhez szorosan nem tartozó témákban is, mindig készségesen állnak a rendelkezésünkre. Tanácsaikkal folyamatosan segítik cégünk hatékony, az előírásoknak megfelelő működését.”
Konrád István
KOMARIKO Kft.
t-pack
„Mindenféle elfogultság nélkül. Nyugodtan alszom, mert a ZETTISCH Kft. könyveli a cégem. Mindig mindenben elképesztően gyorsan segítenek. Szeretek velük dolgozni!”
Tóth Csaba
T-Pack Kft.
stop
„Régi – több, mint 15 éves – ügyfélként maximálisan elégedettek vagyunk a szolgáltatásotokkal, hiszen egy könyvelőirodával ilyen hosszú időt csak is jó munkakapcsolatban lehet túlélni. Mindenkinek csak ajánlani tudlak benneteket, ahogy azt a munkám során tapasztaljátok is. További hosszú és jó együttműködést kívánunk magunknak!”
Sajdliné Rabóczky Beáta
Rabóczky Kft.
gem-dental
"Közel 15 éve dolgozunk együtt, mindig naprakészek, mindig elérhetőek vagytok. Mindenre van megoldásotok. Igazából tényleg nem tudok rosszat mondani rólatok, bárkinek szívesen ajánllak titeket.”
Dr. Geiszelhardt Mátyás
GEM-Dental Kft.
kovas
„A kezdetektől fogva állunk kapcsolatban a ZETTISCH könyvelőirodával. Munkájuk során az Ügyfeleik legjobb kiszolgálására törekednek a jogszabályi kereteken belül. Bármilyen hirtelen felmerülő probléma, kérdés esetén gyorsan reagálnak. Mi biztos kezekben tudjuk vállalkozásunk könyvelési és munkaügyi kötelezettségeit!”
Kovácsné Vankó Mária
KOVAS Kft.
geis
„Mit várnék el egy könyvelést szolgáltató cégtől? • hogy nyerjék meg az én feltétlen bizalmamat • hogy időben, pontosan megtudjam az én feladataimat • hogy érthető válaszokat kapjak az „amatőr” pénzügyekkel kapcsolatos kérdéseimre • hogy, a törvényes lehetőségek keretén belül, számomra a legoptimálisabban intézzék a cég pénzügyeit …és ezeket számomra a ZETTISCH Könyvelőiroda eddig hiánytalanul biztosította.”
Dr. Geiszelhardt Gábor
GEISZELHARDT MED. UNIV. Bt.
erika
„Nagyon elégedettek vagyunk a Zettisch Könyvelőirodával. Anno segítettek egyéni vállalkozásom könyvelésében, és amikor 2019-ben eljött az ideje, akkor a cégalapításban is. Azóta is ők végzik a könyvelési feladatokat, és maximálisan elégedett vagyok velük. A csapat mindig időben tájékoztat minden fontos változásról és teendőről, így nyugodtan alhatok, tudva, hogy minden rendben van. Bátran ajánlom őket mindenkinek, aki stresszmentes könyvelési szolgáltatást keres.”
Kovács Erika
Erika Integrált Marketing Kft.

Mit kell tudni a könyvelőváltásról?

Ez a legnehezebb feladat sok embernek, mivel kellemetlen helyzet és nem szeretnénk ha megsértődne a régi könyvelőnk. A könyvelő felmondása során fontos, hogy jogilag és etikusan járjunk el, hogy a váltás zökkenőmentesen történjen. Íme, hogyan kezdj neki:

  1. Az új könyvelő kiválasztása
    Mielőtt felmondanád a meglévő szerződést, érdemes már kiválasztani az új könyvelőt. Ellenőrizd a referenciákat, a szolgáltatásokat, és hogy a könyvelő milyen szaktudással rendelkezik.
  2. A jelenlegi könyvelői szerződés felmondása
    A felmondás előtt nézd át a szerződésedet, hogy milyen felmondási idő vagy esetleg kötbér vonatkozik rá. Ha minden feltételt tisztázol, a felmondás zökkenőmentesebbé válik.
  3. A számlák, iratok rendezése
    Az új könyvelő számára szükség lesz az összes dokumentum rendezésére, így érdemes előre készülni. Győződj meg róla, hogy minden irat naprakész és megfelelően archivált.
  4. Iratok és információk átadása
    Az új könyvelő számára biztosítani kell minden releváns dokumentumot és adatot. Fontos, hogy a dokumentumok részletesek és jól szervezettek legyenek, hogy a váltás zökkenőmentes legyen. Ezért is fontos hogy békében váljunk el a régi könyvelőnktől.
  5. Konzultáció az új könyvelői irodával
    A váltás után egy részletes konzultáció szükséges az új könyvelővel, hogy minden kérdés tisztázódjon, és minden részletet megérts. Ha év közben szeretne valaki váltani, akkor nagy valószínűség szerint újra kell könyvelni az előző időszakot, hiszen fontos, hogy a könyvelőnek meglegyenek a tárgyévi adatok, aki csak így tud felelősséget vállalni az éves bevallásokért.

A könyvelőváltás során az alábbi dokumentumokat kell átadni az új könyvelőnek:

  • Számvitelt érintő céges iratok
    Ilyenek lehetnek a mérlegek, eredménykimutatások, adóbevallások, könyvelési bizonylatok stb.
  • Számviteli dokumentumok
    A könyvelés alapdokumentumai, például számlák, banki kivonatok, bizonylatok.
  • Korábbi évek és lezárt időszak általános dokumentumai
    Minden olyan dokumentum, ami a korábbi évek könyvelésével kapcsolatos, és segíthet az új könyvelőnek a pontos átállásban.
  • Könyvelt év nyitó tételeit alátámasztó bizonylatok
    Az adott évre vonatkozó kezdő egyenlegek és azok alátámasztása.
  • Tárgyévi dokumentumok
    Minden olyan irat, ami az adott évben történt pénzügyi tranzakciókhoz kapcsolódik.
  • Követelésekhez kapcsolódó iratok
    Az összes kintlévőség, amely a vállalkozásnál fennáll.
  • Pénzeszközökhöz kapcsolódó iratok
    Banki és pénzforgalmi tranzakciók dokumentációja.
  • Kötelezettségekhez kapcsolódó iratok
    Hitelek, kölcsönök, adósságok igazolásai.
  • Időbeli elhatárolásokhoz kapcsolódó iratok
    Azokat az iratokat, amelyek az időbeli elhatárolások (pl. előleg, halasztott költségek) kezelését segítik.
  • Bérszámfejtéshez szükséges munkaügyi nyilvántartások (Pl. munkaszerződések, alkalmazotti nyilvántartások, tb. ügyek okiratai)

A könyvelőváltás időzítése kulcsfontosságú, hogy a váltás gördülékenyen történjen, és a vállalkozás működése ne szenvedjen hátrányt. A legjobb időpont a váltásra:

  • Az adóév végén: Az év vége ideális pillanat lehet a váltásra, hiszen az új könyvelő már az év elején át tudja venni a feladatokat. Fontos hogy a régi könyvelő még a záró bevallásokat, mérleget, nyilvántartásokat az általa könyvelt időszakra elkészítse.
  • Jelentős jogszabályi változások előtt: Ha jelentős változások történnek a törvényekben vagy adózási szabályokban, akkor célszerű előre gondoskodni a könyvelőváltásról.
  • Új üzleti ciklus kezdetén: Ha a vállalkozás új tevékenységbe kezd, vagy bővül, akkor ideális lehet a könyvelő váltására egy új üzleti év kezdetén.
  • Váltás év közben: Az év első részében a könyvelési anyag még kevesebb, ezzel szemben érdemes az üzleti évet újra könyveltetni vagy ezt a lehetőséget megfontolni. Nagyobb cégek esetében ez az opció általában nem jöhet szóba, kivéve, ha a könyvelés súlyos hibája adott okot a váltásra.

Az egyszemélyes könyvelő választása bizonyos helyzetekben előnyös lehet, de hosszú távon számos hátrányos következménnyel is járhat, különösen akkor, ha a vállalkozás növekvő igényeit kell kiszolgálni. Íme néhány ok, amiért az egyszemélyes könyvelő nem mindig a legjobb választás:

  1. Hiányzó utánpótlás és folyamatos rendelkezésre állás

Egyszemélyes könyvelő esetén nagyobb a kockázata annak, hogy ha a könyvelő beteg lesz, szabadságra megy, vagy valamilyen más okból nem érhető el, akkor a könyvelés leállhat vagy késlekedhet. Nincs helyettesítő személy, aki átvenné a munkát, ami problémákat okozhat, ha sürgős kérdések merülnek fel, vagy határidőn belül kell egy feladatot elvégezni. Ezzel szemben egy könyvelőiroda több szakembert is alkalmaz, így mindig van olyan, aki át tudja venni a feladatot.

  1. Korlátozott szakmai háttér és szaktudás

Bár egy egyszemélyes könyvelő szakmailag kompetens lehet, előfordulhat, hogy nem rendelkezik minden szükséges tudással a különböző jogszabályi és adózási kérdések terén. Egy kisebb könyvelőirodában több szakember dolgozik, akik különböző területeken (pl. adózás, bérszámfejtés, nemzetközi könyvelés) is tapasztalattal rendelkeznek, így biztosíthatják, hogy minden szempontból megfeleljenek a vállalkozás igényeinek.

  1. Korlátozott kapacitás

Egy egyszemélyes könyvelő kapacitása véges. Ha a könyvelő több ügyfelet is kiszolgál, akkor előfordulhat, hogy nem tud elegendő időt és figyelmet szánni a vállalkozásodra. Ha a cég növekszik, vagy új komplex feladatok merülnek fel, egy egyszemélyes könyvelő nem biztos, hogy képes lépést tartani a megnövekedett igényekkel. Egy könyvelőirodában több szakember dolgozik, akik együttesen képesek a nagyobb munkaterhelés kezelésére.

  1. Rugalmatlanság és a fejlődés lehetősége

A vállalkozás növekedésével változnak a pénzügyi és könyvelési igények. Az egyszemélyes könyvelő gyakran nem tud annyira rugalmasan reagálni az új igényekre, mint egy könyvelőiroda. Például egy egyszemélyes könyvelő nem biztos, hogy rendelkezik a megfelelő szakértelemmel, ha a vállalkozás új piacra lép, vagy ha komplexebb pénzügyi kérdések merülnek fel. Ezzel szemben egy iroda több szakemberrel képes biztosítani a szükséges szaktudást és segítséget.

  1. Kisebb biztonság és kevesebb felelősségvállalás

Bár egy egyszemélyes könyvelő felelősségteljesen dolgozhat, előfordulhat, hogy nem biztosítja a szükséges garanciákat, mint egy könyvelőiroda. Egy iroda gyakran biztosít felelősségbiztosítást, amely a hibák esetén védelmet nyújt a vállalkozás számára. Egy egyszemélyes könyvelő esetében ez a védelmi réteg nem mindig adott, így ha valamilyen hiba történik, a vállalkozásnak nagyobb kockázatot kell vállalnia.

  1. Korábbi tapasztalatok és referenciák hiánya

Bár egy tapasztalt egyszemélyes könyvelő rendelkezhet jó referenciákkal, mégis előfordulhat, hogy nem könnyű hiteles és átfogó visszajelzéseket találni róla, különösen akkor, ha hosszú távon egyedül dolgozik. Egy könyvelőiroda esetén több ügyfél tapasztalataival ismerkedhetünk meg, és könnyebben hozzáférhetünk a korábbi munkákhoz, amelyek segíthetnek eldönteni, hogy az iroda megfelelő választás-e.

Bár egy egyszemélyes könyvelő kényelmes választás lehet kisebb vállalkozások számára, hosszú távon számos hátránnyal járhat. A könyvelői iroda választása biztosítja a folyamatos elérhetőséget, a szakmai háttér biztonságát, és azt a rugalmasságot, amely szükséges ahhoz, hogy a vállalkozás pénzügyi és könyvelési igényei mindig naprakészen kielégítve legyenek. Ha a vállalkozás növekvő vagy összetettebb feladatokkal szembesül, akkor egy könyvelőiroda választása biztosíthatja a zökkenőmentes és szakszerű támogatást.

Jó könyvelést olcsón?

Az olcsó könyvelő választása elsőre csábítónak tűnhet, de hosszú távon számos problémát okozhat, amelyek a vállalkozás pénzügyi és jogi helyzetére is hatással lehetnek. Az alábbiakban részletezem, miért nem mindig érdemes a legolcsóbb könyvelőt választani.

1.

Minőség és pontosság kockázata

A könyvelés olyan terület, ahol a legkisebb hiba is komoly következményekkel járhat, legyen szó pénzbírságról, vagy a cég működését hátráltató problémákról. Az olcsó könyvelők gyakran nem rendelkeznek a szükséges tapasztalattal vagy szaktudással, így előfordulhat, hogy nem tudják biztosítani a szükséges pontosságot és precizitást. A hibás könyvelés adóügyi szankciókhoz, büntetésekhez vagy pénzügyi helyzetromláshoz vezethet, ami hosszú távon sokkal drágább lehet, mint ha egy drágább, de profi szakembert választottunk volna.

2.

Nem biztosítanak kellő szintű tanácsadást

Az olcsó könyvelők általában csak a minimális kötelező feladatokat látják el: a könyvelés rögzítése, adóbevallások készítése. A vállalkozás növekedésével azonban a pénzügyi helyzet kezelése komplexebbé válik. A drágább könyvelők általában jobban segítenek az adóoptimalizálásban, pénzügyi tanácsokkal látják el a céget, és a hosszú távú stratégiák kialakításában is részt vesznek. Ha a könyvelő nem foglalkozik a cég pénzügyi tanácsadásával, akkor lemaradhatunk az adókedvezményekről, vagy olyan lehetőségekről, amelyek javíthatnák a vállalkozás pénzügyi helyzetét.

3.

Alacsony díjak, kevesebb elkötelezettség

A könyvelői munka időigényes és felelősségteljes feladat. Az olcsóbb szolgáltatók gyakran nem képesek megfelelő időt és energiát fordítani minden ügyfélre, mivel alacsonyabb díjak mellett nem tudják megtartani a szükséges munkavállalói létszámot és szaktudást. A kevesebb figyelem és alacsonyabb szintű szolgáltatás hosszú távon negatívan befolyásolhatja a könyvelési folyamatokat, és problémákat okozhat a vállalkozás pénzügyi helyzetében.

4.

Elégtelen kommunikáció

Az olcsó könyvelők esetében gyakran előfordulhat, hogy nem biztosítanak megfelelő kommunikációt, és nem érhetők el akkor, amikor szükség van rá. A könyvelővel való jó kapcsolat, az állandó konzultációk és a gyors válaszok létfontosságúak egy vállalkozás napi működéséhez. Ha a könyvelő nem reagál időben a kérdésekre, az problémákhoz vezethet, és megnehezítheti a vállalkozás pénzügyeinek átláthatóságát.

5.

Korlátozott szolgáltatások

Az olcsó könyvelők gyakran nem kínálnak olyan széleskörű szolgáltatásokat, mint drágább kollégáik. A könyvelés csak egy része a pénzügyi szolgáltatásoknak. A jó könyvelő egyben tanácsadó is, aki segíthet a vállalkozás pénzügyi helyzetének optimalizálásában, adóterhek csökkentésében, és a jövőbeni tervekkel kapcsolatos stratégiai döntésekben. Az olcsó könyvelők gyakran nem nyújtanak ilyen komplex támogatást.

6.

Késlekedés és határidőcsúszások

Az alacsony díjért dolgozó könyvelők gyakran túl sok ügyféllel dolgoznak párhuzamosan, ami miatt elmaradhatnak a határidők, és előfordulhat, hogy nem végeznek el minden feladatot időben. Az időben történő adóbevallások és pénzügyi beszámolók elmaradása pénzbírságot, kamatot vagy egyéb szankciókat vonhat maga után.

Az olcsó könyvelő választása rövid távon vonzó lehet, de hosszú távon számos kockázattal jár. A könyvelés nem csupán egy adminisztratív feladat, hanem kulcsfontosságú szerepet játszik a vállalkozás sikerében. A drágább, tapasztaltabb könyvelők biztosítani tudják a pénzügyi stabilitást, segítenek a jogszabályi megfelelésben, és folyamatos támogatást nyújtanak a cég fejlődésében. Ha a könyvelőt választjuk, érdemes figyelembe venni a szolgáltatás minőségét, nem csupán az árát.

Érdekel! Visszahívást kérek!

Vagy!
Ajánlatot kérek!

Meglévő cégének keres másik könyvelőt, vagy új vállalkozása könyvelésére keres megoldást?
Igényelt szolgáltatások:
Könyvelési adatok:
Mennyire fontosak Önnek az alábbi szempontok a precíz, szakértő könyvelésen felül:
Most nem arról döntesz, hogy váltasz-e könyvelőt, hanem arról, hogy biztonságban tudod-e a céged pénzügyeit. Ugye, nem éri meg tovább várni?

Most nem arról döntesz, hogy váltasz-e könyvelőt, hanem arról, hogy biztonságban tudod-e a céged pénzügyeit. Ugye, nem éri meg tovább várni?